Wednesday, September 26, 2012

韓國 Samsung(三星)智慧型烤箱 烹飪課 삼성 스마트 오븐 쿠킹 클래스


Hello :) How are you?
哈囉:) 大家好?

I went to Samsung Smart Oven Cooking Class this monday.
我這星期一去上了三星的智慧型烤箱烹飪課

Once a month, Samsung hold a cooking class, and I got the chance to go there !!
三星公司每個月會有一次的烹飪課,而我剛好有機會參加!!

For this month, they are going to teach our about dinner menu which is good for fall season.
這個月他們要教我們的課程主題是-適合秋天的晚餐



They prepared sandwiches and a vegetable juice. 
他們有先準備三明治和蔬菜汁給大家

I was hungry because this cooking class started at 7pm,
因為這烹飪課是晚上七點開始,那時我感到很餓

so I just ate the sandwiches when I got there. hahaha 
所以當我一到那,我就吃了那些三明治.哈哈哈


They also gave us a note and recipe book.
他們也提供給我們筆記本和食譜



I think this oven is very convenient for beginner who want to cook with oven.
我覺得這個烤箱對於那些一開始學習用烤箱烹飪的人來說 真的很便利

I also like the design !! Isn't it pretty ? 
我也喜歡這個設計!!它很漂亮吧?

In this class, we learned two recipe, one was Korean Pesto Roast Pork and the other one was Chilly Shrimp Couscous
這堂課裡,我們學了兩道菜,一個是韓國香蒜烤肉,另一個是非洲小米飯佐辣蝦

However, I just made Korean pesto roast pork becuase I didn't have enough time to make two dishes.
但是,因為我沒有足夠時間做兩道菜,所以我只完成韓國香蒜烤肉


He is today's chef ! Kim Hyun-hak. He is quite famous food stylist ><
他是今天的廚師! 金賢學.他在食物擺盤這方面很具知名><

( Kim Hyun-hak's blog : http://blog.naver.com/travis38/)
(金賢學的部落格)

Chilly Shrimp Couscous
非洲小米飯佐辣蝦



Korean Pesto Roast Pork
韓國香蒜烤肉





Chop Chop Chop 
切 切 切


I look so serious .... ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
我看起來好認真喔....哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈


pretty green color  ><
好漂亮的綠色><


Good !!!! ><
好棒!!!><


While we were cooking roast fork, we ate Chilly Shrimp Couscous !!
當我們正在烤肉時,我們也吃了非洲小米飯佐辣蝦!!


It's so good >< It was my first time to eat Couscous, and it was very good.
它真的很棒><這是我第一次吃非洲小米飯,它吃起來真的很好吃

I wanna try it agian !! 
我想再吃ㄧ次!!


They also give us some information and tips to use Samsung Smart Oven.
他們告訴我們一些如何使用三星智慧型烤箱的資訊和小技巧

I really wanna buy an oven !! 
我真想買這個烤箱!!


Finally I made it !!! >< 
最後 完成了!!!><

Does it look delicious? 
它看起來美味吧?

It was not bad, but not so good ... humm 
它吃起來很可以...嗯嗯

I think I need to practice again ! ㅋㅋㅋ
我想我需要再練習一次!哈哈哈

I just feel that I need some vegetable, rice , and 쌈장 ㅋㅋㅋㅋ 
我覺得我還要一些蔬菜,白飯和豆醬 哈哈哈哈

(쌈장 Ssamjang is a one kind of Korean sauce which is good to eat with pork. ) 
(豆醬是一種韓國醬汁,很適合和豬肉一起吃)

Anyway it was really fun time to learn cooking !! 
無論如何,這真的是很有趣的烹飪課!!

VERY NICE !!!! WONDERFUL NIGHT ! 
太棒了!!!美好的一晚!



I just took a picture in the subway stationㅋㅋㅋㅋㅋ
我在地鐵站照 哈哈哈哈哈


No comments:

Post a Comment